Garanciás Feltételek

nálunk vásárol és általunk beszerelt klíma készülékekre Magyarországon egyedülálló módon a gyártó által előírt – készülék – garanciával megegyező, – akár 10 év – szerelési garanciát biztosítunk! Ennek egyedüli feltétele, hogy az általunk adott garancia levelet és az klímaszerelőnkkel végeztetett karbantartási jegyzőkönyvet megőrizze

Klíma készülékek garanciális feltételei

Az importőr csak abban az esetben vállal garanciát a készülékre, ha az szakszerűen lett üzembe helyezve, és telepítve (pl. kültéri egység megfelelő légellátása biztosított, hűtőközeg csak a szükséges mértékben került betöltésre, vákuumolás szakszerűen és megfelelő ideig lett elvégezve, szerelési távolság nem haladja meg az engedélyezettet… stb.). ezért a jótállási jegyen fel kell tüntetni az üzembe helyező klímaszerelő nevét és szerelésre jogosító ún. zöldkártya számát. A garancia csak kitöltött üzembe helyezési igazolás esetén érvényesíthető.

Az importőr fenntartja a jogot arra, hogy fődarab meghibásodása esetén a hiba okát és körülményeit maga vizsgálja, tehát kompresszor meghibásodás esetén garanciálisnak vélt esetben a kompresszor kiszerelése előtt mindig értesíteni kell az importőrt. Az értesítést, az időpont egyeztetést az üzembe helyezőnek kell megtennie.

A berendezés szakszerű karbantartást igényel. A készülék szakszerű és megfelelő időközönkénti karbantartás hiánya esetén elveszíti a garanciát. A minimális karbantartási gyakoriság évi 2 alkalom, a pontos számot az üzembe helyező adja meg. (pl. belvárosban vagy nyárfavirágzásnak kitett helyeken ennél gyakrabban szükséges.)

Karbantartással biztosítani kell, hogy a berendezés tiszta legyen és a hőcsere megtörténhessen. A szűrők tisztítása mellett biztosítani kell, hogy a kül- és beltéri egységekben is a hőcserélők és a motortestek is tiszták legyenek.

Klíma gyártó Garanciális idő
Fisher klíma 3/6 év
Fujitsu klíma 3/10 év
Toshiba klíma 1/3 év

Fujitsu klíma alap garancia

Minden Magyarországon forgalomba hozott klímaberendezésre a törvényileg szabályozott minimum, kötelező jótállás 1 év, és a termékszavatossági idő a PTK. 169. (2) bekezdése szerint a forgalomba hozataltól számított két évig terheli az eladót.

A Fujitsu teljes termékpalettájára vonatkozik az alapgarancia, amennyiben a berendezést szakmailag megfelelő képzettségű telepítő helyezte üzembe. Amennyiben a terméket a Columbus szerződött partnere vásárolta a Columbusnál és saját maga adta el a gépet szereléssel együtt, akkor ez a feltétel automatikusan megvalósul.

Fujitsu klíma garancia: 3 év

A Fujitsu teljes termékpalettájára vonatkozó 3 év kiterjesztett garancia feltétele, hogy:

  • a berendezést szakmailag megfelelő képzettségű telepítő helyezte üzembe;
  • van üzembe helyezési jegyzőkönyv/munkalap;
  • és a termék használója az évi minimális – az üzembe helyező által előírt és a Jótállási jegyen rögzített – karbantartást munkalappal, vagy számlával tudja igazolni.

Függetlenül attól, hogy a Columbus Értékesítő Kft. viszonteladója, a telepítő, vagy a végfelhasználó fordul importőrhöz a 3 éves kiterjesztett garanciális jogok érvényesítése érdekében, mindhárom dokumentum megléte szükséges. A kiterjesztett garancia nyújtásának módja megegyezik az alapgarancia nyújtásának módjával.

Fujitsu klíma kiterjesztett garancia: 10 év

(Csak az interneten regisztrált, és folyamatosan követett berendezésekre)

A „10 év kiterjesztett FUJITSU garancia” csak az interneten regisztrált és a regisztrációs felület kötelező rovatainak kitöltése – különösen a rendszeres karbantartásnak a vezetése – esetén érvényes.

A „10 év kiterjesztett FUJITSU garanciát” a Columbus Klíma cégcsoport – mint magyarországi importőr – biztosítja az általa importált és szakkereskedői/szakszerelői partnerhálózatán keresztül értékesített, felszerelt, „komfort hűtési” célra használt oldalfali mono split klímaberendezésekre.

A „10 év kiterjesztett FUJITSU garancia” vonatkozik minden „komfort hűtési” célra használt oldalfali mono split klímaberendezésre, amelyet szakmailag megfelelő képzettségű telepítő helyezett üzembe, számlával igazolt a vásárlás, valamint számlával/munkalappal igazolt az évi minimális – az üzembe helyező által előírt és a Jótállási jegyen rögzített – karbantartás.

„Komfort hűtés” a lakásban felszerelt, jellemzően nyári időszakban működő készülék, amelyet nem technológiai hűtésre (pl. szerverhelyiség hűtése) iroda hűtésre, vagy teljes körű téli fűtésre is használnak.

A garanciális szolgáltatást alapvetően a „fogyasztási szerződés létrehozóján”, az eladón, azaz a jótállás jog szerinti viselőjén keresztül adja importőr. A végfelhasználónak meg kell őrizni a kiterjesztett garancia ideje alatt végig a vásárlást igazoló számlát. Szükséges feltétel, hogy a telepítés körülményei rögzítve legyenek. Ennek eszköze a telepítési jegyzőkönyv/munkalap, amelyet a telepítő tölt ki, az alábbiak feltüntetésével: telepítéskori külső időjárási adatok, a belső tér hőmérséklete, a kül-, és beltéri egységek közti távolság, szintkülönbség, a felhasznált cső méretei (átmérők, hossz), a vákuumpróba értékei (nyomás, időtartam, használt műszer típusa, gyári száma), a beüzemeléskor a gépben használt hűtőközeg mennyisége, az áramellátás módja, a nyomás és elpárolgási adatok.

A weboldalon (https://www.fujitsuklima.hu/vegfelhasznalo/klima-regisztracio) történő regisztráció avégfelhasználó feladata.

Az internetes felületen történt regisztrálás, a vásárlást igazoló számla, a telepítési jegyzőkönyv/munkalap, a karbantartást igazoló munkalapok, vagy számlák közül bármelyik hiányzik, akkor a kiterjesztett garancia automatikusan érvényét veszti.

A számláknak és egyéb dokumentumoknak mindenképpen tartalmaznia kell a berendezés típusát (típusszám, model) és szériaszámát (Serial no.)! A garanciát alkatrész, tényleges javítás, vagy csere formájában biztosítjuk. Igénybejelentéssel élhet az eladó, a telepítő cég, a karbantartó cég, vagy a tulajdonos. Az importőr minden esetben az alkatrészt biztosítja a berendezés telepítőjének, vagy a saját telephelyén javít.

A hibás alkatrész cseréjéről a viszonteladó, vagy karbantartó gondoskodik a tulajdonossal kötött – az importőrtől független – „fogyasztói szerződés” és „kiterjesztet garanciális feltételek” alapján. Az importőr a garancia érvényesítésének vizsgálata érdekében fenntartja a jogot a helyszíni szemléhez.

Fisher klíma alap garancia

Minden Magyarországon forgalomba hozott klímaberendezésre a törvényileg szabályozott minimum, kötelező jótállás 1 év, és a termékszavatossági idő a PTK. 169. (2) bekezdése szerint a forgalomba hozataltól számított két évig terheli az eladót.

A Fisher teljes termékpalettájára vonatkozik az alapgarancia, amennyiben a berendezést szakmailag megfelelő képzettségű telepítő helyezte üzembe. Amennyiben a terméket a Columbus szerződött partnere vásárolta a Columbusnál és saját maga adta el a gépet szereléssel együtt, akkor ez a feltétel automatikusan megvalósul.

Fisher klíma garancia: 3 év

A Fisher teljes termékpalettájára vonatkozó 3 év kiterjesztett garancia feltétele, hogy:

  • a berendezést szakmailag megfelelő képzettségű telepítő helyezte üzembe;
  • van üzembe helyezési jegyzőkönyv/munkalap;
  • és a termék használója az évi minimális – az üzembe helyező által előírt és a Jótállási jegyen rögzített – karbantartást munkalappal, vagy számlával tudja igazolni.

Függetlenül attól, hogy a Columbus Értékesítő Kft. viszonteladója, a telepítő, vagy a végfelhasználó fordul importőrhöz a 3 éves kiterjesztett garanciális jogok érvényesítése érdekében, mindhárom dokumentum megléte szükséges. A kiterjesztett garancia nyújtásának módja megegyezik az alapgarancia nyújtásának módjával.

Fisher klíma kiterjesztett garancia: 6 év

(Csak az interneten regisztrált, és folyamatosan követett berendezésekre)

A „6 év kiterjesztett FISHER garancia” csak az interneten regisztrált és a regisztrációs felület kötelező rovatainak kitöltése – különösen a rendszeres karbantartásnak a vezetése – esetén érvényes.

A „6 év kiterjesztett FISHER garanciát” a Columbus Klíma cégcsoport – mint magyarországi importőr – biztosítja az általa importált és szakkereskedői/szakszerelői partnerhálózatán keresztül értékesített, felszerelt, „komfort hűtési” célra használt oldalfali mono split klímaberendezésekre.

A „6 év kiterjesztett FISHER garancia” vonatkozik minden „komfort hűtési” célra használt oldalfali mono split klímaberendezésre, amelyet szakmailag megfelelő képzettségű telepítő helyezett üzembe, számlával igazolt a vásárlás, valamint számlával/munkalappal igazolt az évi minimális – az üzembe helyező által előírt és a Jótállási jegyen rögzített – karbantartás.

„Komfort hűtés” a lakásban felszerelt, jellemzően nyári időszakban működő készülék, amelyet nem technológiai hűtésre (pl. szerverhelyiség hűtése) iroda hűtésre, vagy teljes körű téli fűtésre is használnak.

A garanciális szolgáltatást alapvetően a „fogyasztási szerződés létrehozóján”, az eladón, azaz a jótállás jog szerinti viselőjén keresztül adja importőr. A végfelhasználónak meg kell őrizni a kiterjesztett garancia ideje alatt végig a vásárlást igazoló számlát. Szükséges feltétel, hogy a telepítés körülményei rögzítve legyenek. Ennek eszköze a telepítési jegyzőkönyv/munkalap, amelyet a telepítő tölt ki, az alábbiak feltüntetésével: telepítéskori külső időjárási adatok, a belső tér hőmérséklete, a kül-, és beltéri egységek közti távolság, szintkülönbség, a felhasznált cső méretei (átmérők, hossz), a vákuumpróba értékei (nyomás, időtartam, használt műszer típusa, gyári száma), a beüzemeléskor a gépben használt hűtőközeg mennyisége, az áramellátás módja, a nyomás és elpárolgási adatok.

A weboldalon (https://www.fisherklima.hu/klima-regisztracio/userreg) történő regisztráció a végfelhasználó feladata.

Az internetes felületen történt regisztrálás, a vásárlást igazoló számla, a telepítési jegyzőkönyv/munkalap, a karbantartást igazoló munkalapok, vagy számlák közül bármelyik hiányzik, akkor a kiterjesztett garancia automatikusan érvényét veszti.

A számláknak és egyéb dokumentumoknak mindenképpen tartalmaznia kell a berendezés típusát (típusszám, model) és szériaszámát (Serial no.)! A garanciát alkatrész, tényleges javítás, vagy csere formájában biztosítjuk. Igénybejelentéssel élhet az eladó, a telepítő cég, a karbantartó cég, vagy a tulajdonos. Az importőr minden esetben az alkatrészt biztosítja a berendezés telepítőjének, vagy a saját telephelyén javít.

A hibás alkatrész cseréjéről a viszonteladó, vagy karbantartó gondoskodik a tulajdonossal kötött – az importőrtől független – „fogyasztói szerződés” és „kiterjesztet garanciális feltételek” alapján. Az importőr a garancia érvényesítésének vizsgálata érdekében fenntartja a jogot a helyszíni szemléhez.

Kapcsolatfelvétel

Vállalkozásunk kizárólag helyszíni felmérés után ad konkrét árajánlatot, mivel ingatlanonként és megrendelőnként más feltételeknek kell megfelelnie.

A következő adatok megadásával segítheti az ajánlattételt:

  • Helyileg hol található az ingatlan? Helyileg hol található az ingatlan?
  • Mekkora a kezelendő tér (négyzetméterben)? Mekkora a kezelendő tér (négyzetméterben)?
  • Csak hűtésre vagy fűtésre is szeretné használni a berendezést? Csak hűtésre vagy fűtésre is szeretné használni a berendezést?
  • Mikor lenne esedékes a helyszíni felmérés, illetve szerelés? Mikor lenne esedékes a helyszíni felmérés, illetve szerelés?
  • Van-e kinézett készülék? Van-e kinézett készülék?

Bernáth András
Bernáth András

Klímaszerelő mester

Ajánlatkérés